Вести:

уторак, 12. август 2014.

Олси Јазеџи: Сузбијање ислама на Косову

уторак, 12. август 2014. | КМ новине 0


Хоће ли режим НАТО-а у Приштини икада дозволити муслиманима Косова да буду слободни у исповедању своје вере као Чечени што су у Русији Владимира Путина?

...

Напомена преводиоца: Поштовани читаоци, преносимо вам један турски поглед на стварност тзв. Републике Косово. Аутор очигледно признаје њену легитимност, иако такође признаје да је насилно отета од Србије и зове је натоистичком творевином и поклоном НАТО-а "Косоварима", али су изнети и неки погледи и чињенице за које сматрамо да их треба упознати. Тим пре што је аутор Турчин, а Ердоган са својим заштитничким ставом према Балкану сада председник Турске.



Насловна фотографија: Млади косовски Дервиш, присталица Суфизма, мистични облик ислама који проповеда толеранцију и потрагу за разумевањем(?!), учествује у церемонији у соби за молитву у Призрену 22. марта, 2012. Самоубадање и набијање игала и ножева за дервише је "начин да зараде спасење и нађу пут до бога". (Арменд Нимани, АФП / Гети Имаџес)


 
Насилно одвајање Косова од Савезне Републике Југославије 1999. и проглашење независност од Србије у 2008. створило је многе наде за албанске муслимане на Косову. После 95 година одвојености од Отоманског царства, они су се понадали да је дошло време да и они уживају у својој држави и дуго ускраћиваној слободи, коју су изгубили под режимом Слободана Милошевића у Србији.

Приликом "отварања" нове, највеће џамије на Косову и Метохији а у јужном делу Косовске Митровице, јун 2014.

  Међутим, независност од Србије у 2008. није помогла муслиманима Албанцима да створе државу какву су хтели, нити да остваре стари сан о независности. Услови живота муслимана Албанаца на постјугословенском Косову погоршали су се у сваком погледу. Многи од њих сањају дане Титове Југославије, када су уживали у економском просперитету и слободи кретања по свету, иако су били верски дискриминисани исто као данас.


2.

Иако попис од 2011 наводи да муслимани чине 95.60% становништва Косова, када су Косовари добили свој устав који је 2008 године написао специјални изасланик Уједињених нација Марти Ахтисари, установили су да су западни креатори њихове државе искључили ислам из устава . Мада је држава Косово почела да сазрева, муслимани су видели да је ислам искључен из сваког аспекта њиховог свакодневног живота. У 2008. су видели прве случајеве отпуштања наставника из јавних школа због ношења хиџаба, а две године касније, Енвер Хоџај, министар образовања и науке и технологије, издао је административно упутство којим је његово министарство легализовало званично истеравање у хиџаб обучених ученика из свих школа нове државе.
 
Истовремено са искључивањем муслимана и ислама из јавног живота косоварске републике, њени од Америке инсталирани владари су, показали отворено непоштовање ислама и муслиманских грађана који исповедају ислам. Један такав пример је председнице Косова, Атифете Јахјага (коју је на то место поставио амерички амбасадор у Приштини, Кристофер Дел). Она је више но једном увредила муслимане и ислам, и отворено је изјавила да је Скендербег национални херој Косова, "који се борио за цивилизацију и европско хришћанство против Отоманског царства и ислама." Она је такође напала свети закон ислама, шеријат, бранећи католичко канонско право Леке Дукађинија и тврдећи да је шеријат Албанцима наметнуо "отомански освајач".

Ислам нису нападали само нови албански владари Косова, већ и многи медији европских и америчких покровитеља, невладине организације, као и бројни актери "цивилног друштва" које су формирали и/или финансирали после рата амерички администратори, Сорош и Европска унија. Косовски министар спољних послова Енвер Хоџај је у интервјуу за "Зери" од 2. јануара 2014 године отворено рекао да Влада Косова не жели да види ислам у држави. Он је објаснио да је, у циљу заустављања оживљавања ислама у земљи, његовој влади помогло страно присуство (читај: амбасада ЕУ и САД који владају земљом):

"... политички пројекти, кроз веома професионалне медије, цивилно друштво и њихове инвестиције, створили су ситуацију за социјални инжењеринг у Републици Косово".

Министар спољних послова Косова је даље објаснио да је у циљу деисламизације земље усвојио милитантну верзију лаицизма:

"Мислим да је секуларизам био света вредност за државу Косово, у прошлости, а и данас. Разлог зашто сам одлучио да забраним мараме (у школама) је тај што сам желео да искажем своју личну посвећеност секуларној држави ... а оно што треба да радимо јесте да се трудимо и прекинемо било какву везу између национализма и религиозних елемената."

"Страно присуство", које се односи на НАТО кроз мисију КФОР-а, Европску унију, америчку владу и њене агенције, трансформисало је Косово у НАТО колонију, којој, иако више не прима наређења од Београда, сада заповедају Брисел и Вашингтон."Страно присуство" је уложило милионе долара у стварање сопственог медијског и цивилног друштва, кроз које свакодневно напада муслиманску традицију Косовара, као и друге непокорне групе и мањине. Пошто се верујући косовски муслимани, као и Срби, доживљавају као проблем за велику геостратегију НАТО-а на Балкану, они се стално жигошу и вређају - као терористи, вехабије, "Арапи", безбедносна претња, увезени елемент и "остаци Турске". Верујући муслимани који себе доживљавају као најпре муслимане и свој идентитет повезују са османском прошлости, Исламском заједницом (Ума), Турском, итд, и одбијају католичке митове великоалбанског национализма - као што су они везани за Скендербега, мајку Терезу ​​итд , и да је нова држава Косовара увоз из Албаније - оптужују се у медијима као издајници, антиевропљани, "Турци", агенти Турске и Србије, итд. Неке муслимани Косовари су чак били хапшени због скрнављења католичких симбола.


3.

Иако политички услови за ​​муслимана на послератном Косову нису повољни, многи Косовари су ипак поново открили своје корене и веру. Многи од њих, који су осећају да су најпре муслимани и одбацују католичке митове албанског национализма, од "страног присуства" и његових политичара су затражили да покажу више поштовања према њиховој култури и религији. Исламска заједница Косова, која управља џамијама и главно је представничко тело ислама у земљи, затражила је од политичара да дозволе да Косовари уче своју веру у јавним школама, да им буде дозвољено да подигну велику џамију у Приштини и да се дозволи женама које носе хиџаб да наставе своје студије и раде у јавном сектору. Међутим, њихови захтеви и посебно њихова жеља да подучавају исламу муслиманску децу у јавним школама су игнорисани, или су их католичка и протестантска цркава, "страно присуство" и лаицистички косовски владари жестоко одбацили. Косовска влада, која забрањује својим муслиманима да уче ислам у својим јавним школама је уместо тога учење деце Косова веронауци поверила злогласном исламофобу Тонију Блеру, преко његове Верске фондације "Тони Блер".

Исламски корени и њихово исказивање од многих Косовара после НАТО инвазије 1999., пореметило је "страно присуство" на Косову и оне секуларне политичара које су Американци довели на власт после рата. Они су мислили да су Косовари желели да се одвоје од Србије само зато што су Албанци, а не зато што су уз то и муслимани. Међутим, исламска тенденција највећег дела косовског становништва, њихова маса што следи џамије и проповеди имама, ствара велике главобоље геостратегији у југоисточној Европи НАТО-а. Муке НАТО-а због тога што су Косовари поново открили ислам се могу разумети када се погледају реакције медија америчких спонзора из Приштине, његових амбасадора, главних команданата НАТО-а, или изјава натоистичких политичара као што је осумњичени ратни злочинац Рамуш Харадинај, који је брадате муслимане Косова отворено назвао "прљавим" и обећао да ће их прогонити, кад дође на власт.

4.

Муслимански идентитет Косовара је нападнут у сваком аспекту живота на постјугословенском Косову. Један пример су јавне површине нове републике. После одвајања од Србије, нови владари Косова и "страно присуство" су били хитри, не само да дејугославизују а албанизују скоро сваку улицу и институцију Косова, већ су чак и покатоличили многе јавне површине. У главном граду Косова, Приштини, католици, њих само неколико стотина, награђени су 2007 године дозволом за градњу огромне катедрале на самом улазу у град. Истовремено, муслиманима није издата дозвола за изградњу велике џамије, а православна заједница је упозорена да би њена Саборна црква могла бити порушена. Католичка катедрала "Мајка Тереза" је постала главни камен темељац постјугословенске Приштине, у њу натоовски албански владари иду сваког Божића да се моле (али никада не присуствују молитви у џамијама за празнике Бајрам и Рамазан, иако су муслимани). Католички свеци су заузели и главне тргове Косова. У Приштини два главна булевара носе име по Мајци Терези и "НАТО свецу" Билу Клинтону. Мајка Тереза​​, Скендербег, Пјетер Богдани, Ђерђ Фишта и других антимуслимански и антисемитски крсташи имају своје тргове и булеваре у готово сваком већем граду Косова. Међутим, ни један јавни трг или улица нису посвећени отоманској прошлости Косова или било којем од његових муслиманских владара или светитеља - Сари Салтик Дедеу, Шех Албанију, султану Мурату, Бајазиту, Абдулхамиту Другом итд.

Процес покатоличавања албанске већине је у току и у јавном школству Косова. Косоварска деца уче да је њихова изворна религија католичанство а ислам да су наметнули Турци. Из уџбеницика уче да је ислам религија "варварских Турака", који су напали њихову земљу, силовали њихове жене и насилно их исламизовали, док су католичанство и његови активисти приказани као праве албанске патриоте, представници европске цивилизације, хуманизма и изворне вере Косовара. Као што каже Ана Ди Лелио у својој књизи "Косовска битка 1389.": албанска епопеја, процес хрисијанизације и албанизације антитурских јунака на Косову се врши да би се код његових нових владара инсталирао хришћански идентитет - против ислама.

5.

Косовска јавна тајна, позната свим Албанцима, а и штампа то признаје, јесте да најмоћнији људи на данашњем Косову нису њени "демократски" изабрани парламентарци, нити председник или премијер, већ амерички амбасадори. Они одлучују ко ће бити именован за председника, премијера, како би требало да буде формирана нова влада и како косовски политичари треба да реше своје сукобе. Они чак одлучују и о теолошким облицима ислама које би Косовари требали да упражњавају, као и то који су имами добри а који девијантни и треба да буду уклоњени из џамија.

Млади дервиш, Ђаковица, март 2013. Иако изгледа драматично ово је пример позитивне верске праксе. Фото: АФП/Арменд Нимани.

Ипак, Американци и њихови амбасадори нису доследни у свом теолошком проповедању Косоварима. Када је Арапско пролеће почело, а НАТО-у затребали добровољци Ал-Каиде за борбу у његовом рату против Сирије, они су косовској влади наредили да угости велики број сиријских џихадиста у Приштини. Џихадисти које је предводио Амар Абдулхамид су инструисани како да се боре против владе Башара Ал Асада и да проучавају тактику ОВК током рата против Југославије. Саудијски и катарски савезници Америке, који су подстицали многе европске муслимане на џихад у Сирији , усули су велики новац на Балкан 2012-2013, кроз који су испрали мозак многим албанским верницима да иду у Сирију и руше с власти "шиита" председника Башар ал-Асада и "спасу суните". Експорт косовских џихадиста у Сирију је подржало и "страно присуство" (САД и ЕУ) на Косову и његови медији, који су, уместо да осуде Косоваре - који су починили злочин против Сиријске Арапске Републике - и многе имаме који су изазивали мржњу против шиита, алевита и других секти ислама - хвалили их и описивали као борце за слободу или "суните" који су се борили против шиита / алевита и кафира (неверника - прим. прев.). Радио Слободна Еуропа и многи други косовски медији хвалили су своје земљаке, добровољце у борби против "сиријског диктатора".

Међутим, када су Американци 2013. променили своје планове у вези Сирије, њихов однос према исламу на Косову се драстично променио. "Борци за демократске слободе" против "сиријског диктатора" одједном постадоше терористи, како их жигоса "страно присуство" на Косову. Имами који су Косоварима испирали мозак за џихад у Сирији против оног "шиите од Асада" - одједном постадоше регрутери екстремиста који су ишли да се боре у Сирији. Оптужбу против Исламске заједнице водио је лично амерички амбасадор, нападајући многе косовске имаме због њиховог неприкладног и шовинистичког језика. У Извјештају о међународним верским слободама за 2013., амерички Стејт департмент је чак именовао четири косовска имама и оптужио их за манипулисање изборима за руководство Исламске заједнице Косова, нападе против других заједница и жена, а један од њих је оптужен за коришћење антисемитског говора. Зачудо, извештај Стејт департмент не спомиње секташки и антишиитски говор многих од тих истих имама, којим су се користили у својим џамијама читаве 2013. (јербо су такав језик користили и сами амерички званичници), али изражава забринутост због антијеврејске реторике. Још више казује чињеница да су амерички Стејт департмент и његова амбасада у Приштини "забринули" што су се Косовари борили у Сирији 2013., док је у свом извештају из 2012., (када је гро Косовара отишао у борбу) одлучио да игнорише ове "политички коректне" џихадисте.

6.

Најновији Извештај о међународним верским слободама Стејт департмента је шокирао Косово. Председник, премијер и сви ресорни министри су изразили спремност да се боре против "радикализма" - оних грађана Косова које су ти исти људи раније подстицали да иду и воде "џихад" у Сирији.


Сада већ добро познати Шиптар из Качаника на Косову и Метохији који је на друштвеним мрежама поставио фотографије и видео снимак док одсеца главе заробљеницима у Сирији.

Косово је 30. јула, 2014. посетио врховни командант НАТО снага у Европи, Филип М. Бридлав. Наредио је косовском руководству да предузме одговарајуће мере против својих грађана који су били укључени у радикалне групе у Сирији. Овакав развој догађаја је забринуо муслимане Косова, њихове имаме и читаву структуру Исламске заједнице, која се осетила злоупотребљеном и изданом од "страног присуства" и нових владара постјугословенског Косова. Многи религиозни муслимани се осећају превареним и љути су на нову стварност данашњег Косова. С једне стране, држава за која су мислили да ће бити њихова, у складу са принципима демократије - није таква. Са својим милитантним секуларизмом, јавним покатоличавањем, отвореном дискриминацијом верујућих муслимана, масовним сиромаштвом и корупцијом, максималном подређености америчким амбасадорима и бескрајним медијским нападима на муслимане, режим новог Косова не изгледа много другачије од режима који је Србија не баш тако давно инсталирала у Приштини. С друге стране, неки косовски имами, које је њихова влада посредно подстицала да подрже Арапско пролеће и његове "суните" - сада се нађоше оптужени као присталице тероризма. Нова косовска држава и њени политичари су показали и настављају да показују непријатељство једино према религији и традицији највећег дела свог народа. Иако муслимани чине 95.60% становништва, они не могу да уче о својој религији у својим школама, није им дозвољено да носе хиџабе у јавним институцијама, вређају их зато што су муслимани, нападају их и уцењују када желе да створе исламске политичке партије или активно учествују у цивилном друштву, и суочавају се са непријатељским нападима медија и "цивилног друштва" које је "страно присуство" створило и одржава у земљи.

7.

Када је НАТО одцепио њихову покрајину од Југославије 1999., Косовари су мислили да је после 90 година потчињавања и зависности од Београда коначно дошло време да живе слободно и очувају свој муслимански идентитет у Европи. Многи други су мислили да ће створити Велику Муслиманску Албанију. Међутим, ништа од тога се није обистинило и данас многи Косовари жале за старим добрим временима, када су живели под Титовом Југославијом. Економски, тада им је било много боље. Међутим, други ће вероватно позавидети Чеченији Владимира Путина. Чечени, који немају никаквог америчког амбасадора или "страно присуство" над њима, очували су свој исламски идентитет много боље него Косовари на натоистичком Косову.

Аутор: Олси Јазеџи
Извор: Suppression of Islam in Kosovo | Balkans | Worldbulletin News
Превео: Александар Јовановић



Постави коментар

Молимо Вас да коментаришете у духу српског језика - искључиво ћирилицом! У супротном ће коментари вероватно бити уклоњени.