Вести:

петак, 01. јул 2016.

Митрополит Нафпактоса Јеротеј : Зашто сам одбио да потпишем документ „Односи Православне Цркве са остатком хришћанског света“

петак, 01. јул 2016. | КМ новине 0


Преносимо изјаву  митрополита Навпактског Јеротеја (Влахоса), која баца светло на догађаје који су се десили током „Светог и Великог сабора“ на Криту.
Митроплолит је потврдио да „из теолошких разлога“ није потписао текстове докумената „Односи Православне Цркве са остатком хришћанског света“, а да је документе „Мисија Православне Цркве у савременом свету“ и „Света Тајна брака и њене препреке“ потписао са извесном резервом.     1. По његовом мишљењу, Критски сабор је заправо одбацио све амандмане које је предложила делегација Грчке Православне Цркве.     2. Документ „Односи Православне Цркве са остатком хришћанског света“, од самог почетка изазивао је забринутост митрополита Јеротеја, али се надао да ће до краја ипак бити исправљен изменама и допунама предложеним од Грчке и других Помесних Цркава.     На Сабору, улогу највише инстанце истине имао је митрополит Јован пергамски (Зизјулас): „Одбацујем амандман, мењам га , или прихватам.“     Као резултат тога, према митрополиту Навпактском, „добијен је недозрео, недовршен текст“, који је до последњег тренутка (чак и у фази превођења на руски, француски и енглески језик) мењан.     Митрополит сматра да текст документа „Односи Православне Цркве са остатком хришћанског света“ уопште није требало ни разматрати . Он лично није потписао тај документ, јер је у супротности са оним што је раније написано на основу учења Отаца Цркве.


Митроплолит је потврдио да „из теолошких разлога“ није потписао текстове докумената „Односи Православне Цркве са остатком хришћанског света“, а да је документе „Мисија Православне Цркве у савременом свету“ и „Света Тајна брака и њене препреке“ потписао са извесном резервом.
 
1. По његовом мишљењу, Критски сабор је заправо одбацио све амандмане које је предложила делегација Грчке Православне Цркве.

2. Документ „Односи Православне Цркве са остатком хришћанског света“, од самог почетка изазивао је забринутост митрополита Јеротеја, али се надао да ће до краја ипак бити исправљен изменама и допунама предложеним од Грчке и других Помесних Цркава.

На Сабору, улогу највише инстанце истине имао је митрополит Јован пергамски (Зизјулас): „Одбацујем амандман, мењам га , или прихватам.“

Као резултат тога, према митрополиту Навпактском, „добијен је недозрео, недовршен текст“, који је до последњег тренутка (чак и у фази превођења на руски, француски и енглески језик) мењан.

Митрополит сматра да текст документа „Односи Православне Цркве са остатком хришћанског света“ уопште није требало ни разматрати . Он лично није потписао тај документ, јер је у супротности са оним што је раније написано на основу учења Отаца Цркве.

3. Митрополит Јеротеј је говорио о томе како је Сабор одбацио амандман Грчке Цркве у документу „Однос православне цркве са остатком хришћанског света“: У шестом пасусу је предложио да се „Хришћанске цркве и конфесије “ замене са „хришћанске заједнице и конфесије.“

У петак, када је планирано да се настави са разматрањем документа „Односи Православне Цркве са остатком хришћанског света“, у дискусији је дошло до застоја. Румунска Црква је повукла свој амандман везан за шести пасус „конфесије и инославне заједнице „, тако да су у опцији остале две преостале могућност – избор између опција „хетеродоксне цркве „, што беше предлог Цркве Кипра и “ хришћанских конфесија и заједница“, на предлог Цркве Грчке.

Тог дана на ванредном заседању делегације Цркве Грчке, одлучено је да се до краја брани позиција Светог Синода Цркве Грчке и понуђене су алтернативе: “ Не-православци“ „Православна Црква је свесна постојања неправославних “ или „других хришћана“.

Будући да су све ове опције одбијене, Цариградски патријарх је на Вечерњој седници јавно понудио да буде домаћин састанка између митрополита Пергамског Јована и митрополита Навпактског Јеротеја, да посредује како би заједно дошли до решења.

Реакција митрополита Јована (Зизјуласа) на ову иницијативу била је хладна, док је митрополит Јеротеј рекао „да то није његов лични проблем, већ питање све делегације Цркве Грчке.“

Онда је Васељенски патријарх рекао Архиепископу све Грчке Јерониму , да је неминовно да некакво решење мора бити донешено.

У суботу ујутро одржао се састанак делегација Цркве Грчке, где је одлучено да се понуди верзија „ Православна Црква признаје историјске називе других хришћанских цркава и конфесија које се не налазе у општењу с њом“.

Након тога Навпактски Митрополит је рекао да неће потписати текст овог документа.

4. Митрополит Јеротеј наводи да је на Сабору, хијерархија Цркве Грчке била на мети оштрих критика због свог доследног става. Можда је тај психолошки притисак допринео развоју финалне верзије амандмана, која је одобрена. „Лично, ја сам се суочио са великим притиском и офанзивним ставом епископа. Према мојим информацијама, изложени притиску су били и други чланови Цркве Грчке “ – рекао је митрополит Навпактски.

Он напомиње да је у коначној верзији текста документа међу потписницима његово име, што се подразумева јер самим потписом Предстојатеља, аутоматски су му придружени и потписи осталих чланова делегације.

Бој се Господа, сине мој ! Да не изгубиш припремљени ти венац, да не будеш одбачен од Христа у таму најкрајњу и муку вечну. Храбро стој у вери и, ако је неопходно, с радошћу трпи и прогоне и друге невоље, јер ће са тобом бити Господ…и свети Мученици и Исповедници са радошћу ће гледати на твој подвиг. Свети Анатолије Оптински Млађи


Извор: agionoros.ru


Припремила екипа Фб странице „Православље живот вечни“



Извор: ПЖВ    :: © 2014 - 2016 ::    Хвала на интересовању


Share/Bookmark

Постави коментар

Молимо Вас да коментаришете у духу српског језика - искључиво ћирилицом! У супротном ће коментари вероватно бити уклоњени.