Вести:

субота, 13. октобар 2018.

Решење? - Пољак тужио државну телевизију јер му урушава здравље

субота, 13. октобар 2018. | КМ новине 0


Пољак Валдемар Садовски тужио је суду пољску државну телевизију ТВП зато што својом пропагандом у корист владајуће странке и њене једнопартијске владе на челу са премијером Матеушом Моравјецким, како тврди, гази његово достојанство и лажним вестима угрожава његово душевно и физичко здравље.

Фото: Н1



Суђење без преседана у Пољској почело је у четвртак пред Окружним судом у Варшави који није удовољио захтеву ТВП да тужбу одбаци као неосновану.

"Гледање Дневника угрожава моје психичко здравље. Аутори Дневника понашају се према мени као према објекту са циљем да ме доведу у заблуду како бих на изборима подржао странку Право и Правда. Гледање Дневника диже ми притисак, ослобађа негативну енергију, нагомилавају се лоша осећања", објаснио је Садовски суду зашто је тужио некада јавни ТВ сервис ТВП суду.

То што им централни Дневник диже притисак откако су пољски конзервативци Јарослава Качињског дошли на власт у јесен 2015. године и реформом медија прво директно потчинили влади независни јавни тв сервис ТВП, јавни Пољски радио и јавну пољску новинску агенцију ПАП, а затим их претворили у народне медије се мисијом "да шире истину о Пољској", Пољаци су масовно решили даљинским управљачем, пребацујући на приватне телевизије, што су потврдила и мерења гледаности.

Садовски се одлучио на радикалан корак и тужио је ТВП суду, позивајући се на члан 30 Устава Пољске којим се штити људско достојанство, а Садовски сматра да га газе, без обзира у чије име то ТВП радила, јер гледаоце доживљава као објекте и инструмент да постигне одређени политички циљ - одржи владајућу странку што дуже на власти.

У тужби Садовски наводи да државна пољска телевизија сваки дан изврће чињенице и креира лажну реалност, тако да буде у интересу владајуће странке
Право и Правда и да таквим манипулацијама управља понашањем људи. Као пример таквих манипулација између осталог Садовски је у тужби навео извештај ТВП о демонстрацијама против реформе правосуђа и напада власти на независност судија 13. децембра 2017. када је демонстранте ТВП назвала комунистичким злочинцима иако се знало да демонстрације организује грађанска иницијатива Комитет за одбрану демократије, а под притиском демонстраната председник Пољске Анџеј Дуда касније је ставио вето на два закона те реформе.

ТВП се пред судом брани да није могла да погази достојанство и да нанесе душевне патње Садовском када није снимила ниједан прилог конкретно о њему, преноси Н1.

Садовски захтева да се ТВП о свом трошку извини у главним пољским дневницима и недељницима, призна да манипулише чињеницама и да представља Пољску и свет тако да то одговара партијској линији владајућих конзервативаца а такође да у државним и приватним електронским медијима у време главних емисија вести, призна да је прекршила основне уставне обавезе јавног ТВ сервиса.

Док огорчени грађанин покушава да пред судом натера ТВП да се извини, пољски премијер Матеуш Моравјецки за пропаганду је оптужио независне и приватне медије и апеловао је јуче на сусрету са бирачима пред локалне изборе да не верују приватним медијима, јавља данас државни Пољски радио.

"Медији су у великој већини инострани, припадају нашој опозицији и настоје да на лажни начин представе стварност, преваре бираче. То је често пропаганда какве се не би постидео ни Јежи Урбан", казао је пољски премијер, помињући једног од најпознатијих комунистичких новинара агитатора из времена тоталитарног режима.

Директор ТВП Јацек Курски пристрасност ТВП на коју пристижу жалбе и надлежном националном савету за телевизије правда тезом да приватни и независни медији навијају за опозицију, тако да субјективност пољске државне телевизије само грађанима доноси потребну равнотежу мишљења и ставова.

Реформа медија и претварање јавног тв и радио сервиса и угледне националне агенције ПАП у "народне медије са мисијом да шире истину" била је једна од првих када су конзервативци Качињског дошли на власт, а уз правосудну реформу, измену закона о слободи окупљања и чистке у државној управи и државним предузећима главни је разлог зашто се Пољска на ранг листи квалитета демократија у Европској унији и ОЕЦД сурвала према најновијем извештају Фондације Бертелсман са 29 места на 39. а горе од ње су прошле у овом извештају само Румунија, Мексико, Мађарска и Турска.


Нејасно је зашто је Србија изостављена када од доласка на власт прозападних снага, након 5. октобра 2000. године, у Србији је је наступило управо овакво стање а са владавином напредњака и нарочито Александра Вучића, стање српских медија је неупоредиво језивије јер и државни и приватни медији се налазе у његовим и рукама његових сарадника криминалаца што још жешће утиче негативно на психичко и физичко здравље становника Србије. Оваква тужба српских грађана вероватно не би била ни прихваћена од тужилаштва јер је у Србији и оно под директном контролом Вучићевих посилних због чега би положај српских институција заузео дно ове листе када би постојала објективна комисија за утврђивање а Евопска, на примеру Србије, то никада није била.




КМ Новинама је потребна ваша подршка - КЛИК

http://www.kmnovine.com/p/doniraj.html
Извор: КМ Новине    :: © 2014 - 2018 ::    Хвала на интересовању


Share/Bookmark

Постави коментар

Молимо Вас да коментаришете у духу српског језика - искључиво ћирилицом! У супротном ће коментари вероватно бити уклоњени.